2015(e)ko urtarrilaren 8(a), osteguna

BOSTGARREN ASTEA

Egun on irakurleok! Zer moduz?
Beste aste bat igaro da, ta jadanik bostgarrena da, ze azkar igarotzen den denbora.
Aste honen berri emateko idazten dut berriro.
Bi aurkezpen ikusi genituen saio magistralean, gela kide batzuk egindakoak.

Saio praktikoan hamaika gauza egin genituen, batzuk seguraski ezezagunak izango direnak. Hala ere, saio hau nahiko teorikoa izan zen hasiera batean.
Ikasi genuen lehen gauza  Webquest metodologia izan da. Metodologia hau AEBetan sortu zen, gehiegizko informazioari erantzuna emateko jarduera hezitzaile bat da.
Honekin, internet bidezko ikerlana sustatzen da. Hau lortzeko, irakasleak ikasleei galdera bat plazaratzen die eta interneten bidez erantzuna eman behar dute. Sei atal nagusi ditu motodologia honek 

1- Sarrera: Honetan bi helburu agertzen dira
  • Ikaslea gaiaren inguruan bideratzea
  • Ikaslearen motibazioa sustatzea 
2- Zeregina: Lotu behar duen zereginari lotzen zaio.
3- Prozedura: Zeregina lortzeko eman beharreko urratsak eta lan egiteko moduari buruzko orientabideak ematen dira.
4- Baliabideak:  Informazio bilaketan denbora ez galtzeko ematen direnak (webguneak, entziklopedia digitala, laguntza-dokumentuak, etab.)
5- Ebaluazioa: Lana ebaluatzeko momentuan erabiliko diren irizpideak
6- Ondorioak: Komunean hausnarketa egiteko

Webquestekin jarraituz, gaitasun intelektualaren garapenaren laguntzaile onak direla esan dezakegu, ikuspegi konstruktibista batetik ikusita. Horretaz aparte, transmititu eta elkarbanatu daitekeen meotdologia malgua da, erabiltzailearen, gaiaren eta adinaren arabera moldatu daitekeena.
Metodologia guztiak bezala, helburu jakin batzuk ditu:
  • Ikasleek denboraren erabilpen egokia egitea
  • Informazioaren bilaketan baino, informazioaren erabilpenean zentratzea
  • Azterketa, laburpen eta ebaluazio gaitasunak bultzatzea.
Hirutan sailka ditzakegu, iraupenari begiratuz, iraupen laburrekoak (gaia ezagutu eta antolatzeko baliagarria), iraupen luzekoak (gaia garatu eta lantzeko) eta mini webquestak (oso laburrak direnak).

Edozein gai jorratu daiteke hau erabilita eta, zailtasuna murriztuz, edozein adineko haurrekin landu daitekeen zerbait da.
Alde negatiboak era baditu, baina, klasearen ustez, positiboagoa da negatiboa baino.



Alde positiboak
Alde negatiboak
          Antolaketa
          Autonomia
          Teknologia berriak bultzatu
          Erakargarriagoak izan ahal dira
          Denboraren erabilera efikaza
          Ikasle aktiboa
          Motibagarria
          Desberdina
          Doakoa
          Atalka egituratua
          Talde lana
          Internetekin lotu
          Didaktikoa
          Entretenigarria
          Linkak ez dira beti fidagarriak
          Dependentzia
          Autonomia gutxi
          Metodologia berria
          Ordenagailuen beharra
          Gidatuegia
          Online izatea
  Ikusten duzuenez, alde positibo gehiago sustazen ditu negatiboak baino.
Eredu bat ikusi nahi baldin baduzue, esteka honetan uzten dizuet webquest bat egiteko orrialde bat. Hala ere, interneten bilatuz gero hainbat aurkitzeko aukera edukiko duzue.

iruzkinik ez:

Argitaratu iruzkina